Poslovnice | Bankomati | Korisni linkovi | Financijski pojmovi | Česta pitanja | OTP skrbništvo | Fondovi i škola ulaganja
Početna > Financijski pojmovi > Consumer confidence indeks-potrošačkog povjerenja

Consumer confidence indeks-potrošačkog povjerenja

Jedan je od najboljih indikatora povjerenja potrošača, najpromatraniji je u SAD-u. Logika je sljedeća -¬¬-> ako u gospodarstvu dođe do porasta zaposlenih, povećanja nadnica, i smanjenja kamatnjaka --> dolazi do porasta potrošačke moći i samog povjerenja.
Za promatranje promjena i njihovog trenda obično se koristi prosječna promjena (3-6 mjeseca). Kreće li se podatak iznad ili ispod tog nekog prosjeka govori nam o značajnoj promjeni indeksa.
Indeks potrošačkog povjerenja pomno se motri od Centralne Banke (FED) kad se određuju kamatnjaci. Smanjenje kamatnjaka omogućuje nam jeftinije posuđivanje sredstava što dovodi do povećanja potrošnje i porasta potrošačkog povjerenja (pogodno za tržište dionica). Treba voditi računa da smanjenje kamatnjaka ne vodi do porasta povjerenja odmah, već nekad zna proći i pola godine da se reflektira na stanje na tržištu. S druge strane, ako povjerenje naglo raste to može potaknut jačanje inflacije.