Poslovnice | Bankomati | Korisni linkovi | Financijski pojmovi | Česta pitanja | OTP skrbništvo | Fondovi i škola ulaganja
Početna > Financijski pojmovi > Izvoz (uvoz)

Izvoz (uvoz)

Izvoz (engl. Exportation) je klasična strategija nastupa na inozemnim tržištima putem prodaje proizvoda i usluga na tržištima izvan nacionalnoga. Prodaja, prijevoz, osiguranje u prijevozu i plaćanje posebno su regulirani jer je kupac u drugoj državi. Proizvodi se moraju registrirati na carini pri izlazu iz domaće zemlje (iz čega proizlazi priljev deviza) i pri ulazu u odredišnu zemlju (pri čemu se podmiruju fiskalne obveze i proizlazi obveza plaćanja u inozemstvo). Kao klasična strategija međunarodnog marketinga izvoz je početak suradnje jednog nacionalnog poduzeća s inozemstvom. Svaka zemlja svoj izvoz naplaćuje u svojoj valuti (uz uvjet konvertibilnosti ), tako da izvoz stvara potražnju za njom, dok se za uvoz-obrnuto, treba opskrbiti valutom onog od koga se uvozi. I sada, veći izvoz od uvoza (suficit trgovinske bilance) čini potražnju za domaćom valutom većom od ponude, te kako na deviznom tržištu vlada zakon ponude i potražnje logično je da tečaj domaće valute raste. Zato se kod dugoročnog određivanja tečaja posebno prate statistički podaci o kretanju trgovinske bilance.